Sieć Circle K właśnie promuje kulturę życzliwości w swoich placówkach, ponieważ z badań wynika, że blisko połowa Polaków doświadcza nieprzyjemnych sytuacji w przestrzeni publicznej. Dlatego firma postanowiła zwiększyć świadomość klientów na temat potrzeby życzliwych postaw i pokazać, jak ważne jest szanowanie innych osób. Okazuje się, że najprostsze gesty, jak uśmiech czy poświęcenie czasu na rozmowę, mogą poprawić komuś nastrój i dzień. Drobne akty życzliwości zwiększają też poczucie bezpieczeństwa oraz wiarę we własne możliwości.
Circle K promuje kulturę życzliwości
Sieć stacji paliw Circle K postanowiła aktywnie promować kulturę życzliwości w swoich placówkach. Jest to odpowiedź na wyniki badania przeprowadzonego przez firmę, z którego wynika, że blisko połowa Polaków regularnie doświadcza nieprzyjemnych sytuacji w przestrzeni publicznej.
Niestety wulgaryzmy, nieodpowiednie komentarze czy agresywne zachowania stały się codziennością w wielu miejscach. Tymczasem mają one bardzo negatywny wpływ na samopoczucie i relacje międzyludzkie. Dlatego Circle K postanowiło zwrócić uwagę na potrzebę życzliwości i szacunku do drugiego człowieka.
Życzliwość buduje lepsze relacje
Okazuje się, że nawet najprostsze, drobne gesty życzliwości potrafią zdziałać bardzo dużo. Uśmiech, miłe słowo, gotowość wysłuchania drugiej osoby czy okazanie zainteresowania jej losem mogą całkowicie odmienić czyjś nastrój i poprawić samopoczucie.
Co więcej, akty życzliwości znacząco poprawiają relacje międzyludzkie i budują zaufanie. Ludzie chętniej i częściej kontaktują się z osobami okazującymi im serdeczność i wsparcie.
Badanie Circle K ujawnia problem złośliwości
Aby lepiej zrozumieć potrzeby klientów w tym zakresie, Circle K zleciło badanie na temat doświadczania nieprzyjemnych sytuacji w miejscach publicznych. Wyniki okazały się alarmujące.
Blisko połowa ankietowanych przyznała, że regularnie spotyka się z negatywnymi komentarzami, wulgaryzmami lub niewłaściwymi zachowaniami. Najczęściej miały one miejsce na ulicy lub w internecie. Tego typu incydenty prowadzą do pogorszenia nastroju, obniżenia samooceny i utraty wiary w ludzi u ponad 20% badanych.
Niestety agresja i nietolerancja stały się codziennością w wielu sytuacjach. Chcemy to zmienić i zachęcić ludzi do okazywania sobie więcej życzliwości. - powiedziała Maria Pertkiewicz z Circle K.
Wyniki badania jednoznacznie pokazują, jak ważne jest promowanie postaw szacunku, akceptacji i otwartości wobec drugiego człowieka. Tylko w ten sposób możemy stworzyć przyjazną atmosferę w przestrzeni publicznej.
Życzliwość a samopoczucie Polaków
Okazuje się, że życzliwość ma bardzo pozytywny wpływ na samopoczucie. Blisko 43% ankietowanych przyznało, że drobne gesty uprzejmości poprawiają im nastrój i motywację do działania. Ponadto co trzeci badany stwierdził, że akty serdeczności zwiększają jego wiarę we własne siły i możliwości.
Czytaj więcej: Co podarować rodzicom na święta? 15 pomysłów prezentowych
Uśmiech i rozmowa budują pozytywną atmosferę
W badaniu Circle K zapytano również o to, co dla Polaków oznacza życzliwość i jak można ją okazywać na co dzień.
- Blisko połowa wskazała, że najważniejsze jest poświęcenie czasu na rozmowę i okazanie zainteresowania drugą osobą.
- Ponad 20% zwróciło uwagę na siłę uśmiechu i mocy dobrego słowa.
- Niemal co piąty ankietowany wspomniał o pomaganiu innym w codziennych czynnościach.
Widać zatem, że Polacy doceniają nawet najdrobniejsze gesty życzliwości i uważają je za kluczowe w budowaniu pozytywnych relacji. Dlatego Circle K będzie kontynuować działania promujące kulturę serdeczności i otwartości.
Pomaganie innym ważnym aktem życzliwości
Circle K nie poprzestanie na deklaracjach. W ramach promowania postaw prospołecznych firma nawiązała współpracę z Fundacją Dr Clown. Wolontariusze w kostiumach klaunów doktorów będą odwiedzać placówki Circle K i rozweselać klientów, a także obdarowywać potrzebujące dzieci drobnymi upominkami.
Forma pomocy | Liczba obdarowanych dzieci |
Zestawy kredek i puzzli | 1500 |
Maskotki | 800 |
Gry planszowe | 500 |
Pomoc najmłodszym i sprawianie im radości to niezwykle ważny akt życzliwości. Dlatego Circle K będzie kontynuować podobne akcje w przyszłości. Dodatkowo pracownicy stacji zostaną przeszkoleni z zakresu komunikacji interpersonalnej, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.
Życzliwe gesty zwiększają poczucie bezpieczeństwa
Co ciekawe, z badania Circle K wynika również, że życzliwość znacząco zwiększa poczucie bezpieczeństwa osobistego. Blisko co trzeci ankietowany stwierdził, że miła atmosfera i dobre relacje z innymi ludźmi sprawiają, iż czuje się pewniej w przestrzeni publicznej.
Dlatego promowanie postaw akceptacji, szacunku i otwartości ma kluczowe znaczenie dla poprawy jakości życia w naszym kraju. Tylko wspólnie możemy stworzyć środowisko przyjazne każdemu człowiekowi.
Podsumowanie
Sieć stacji paliw Circle K postanowiła aktywnie promować kulturę życzliwości i prospołecznych postaw w swoich placówkach. Jest to odpowiedź na niepokojące wyniki badania, z którego wynika, że zdecydowana większość Polaków regularnie doświadcza negatywnych zachowań w miejscach publicznych.
Okazuje się, że nawet drobne gesty serdeczności, jak uśmiech, zainteresowanie losem innych czy gotowość do pomocy potrafią zdziałać bardzo dużo. Poprawiają one samopoczucie, budują lepsze relacje międzyludzkie i zwiększają poczucie bezpieczeństwa osobistego. Dlatego Circle K będzie kontynuować działania na rzecz promowania życzliwości.